Ha streaming videófogyasztásról van szó, akkor egyelőre az előfizetéses megoldások dominálnak és jóval kevesebb időt fordítanak a reklámokkal megszakított tartalmakra a felhasználók a PwC felmérése szerint.
Az amerikai felnőttek körében végzett kutatás alapján a streaming videók nézésével töltött idő 62 százaléka jutott SVOD, vagyis előfizetéses alapú megoldásokra, míg a reklámmal támogatott tartalmak 32 százalékos részesedést értek el.
A jelentős eltérést az elemzés szerint csak részben magyarázza az, hogy az emberek szívesebben nézik úgy a filmeket és sorozatokat, hogy azokat nem szakítják meg reklámok. Emellett az is szerepet játszik az előfizetéses szolgáltatások nagyobb népszerűségében, hogy egyelőre jóval több van ezekből a piacon.
A Hulu kivételével a streaming szolgáltatások első generációját képviselő megoldások reklám nélküli, előfizetéses kontrukciót használnak. A Netflix és az Amazon Prime Video dominálták korábban a piacot, de az új kihívók, mint a Disney+ és a HBO Max is a reklámmentes modellt alkalmazzák.
Ugyanakkor az elmúlt évben, és idén különösen több, reklámból fenntartott streaming szolgáltatás jelent meg a piacon. Tavaly júliusban indult el az NBCUniversal Peacock szolgáltatása az Egyesült Államokban, majd idén januárban debütált a Discovery+. Idén júniusban pedig mind az HBO Max, mind a ViacomCBS-hez tartozó Paramount+ is elérhetővé tett reklámokat is tartalmazó ajánlatot, aminek a havi díja alacsonyabb a tisztán előfizetéses verziónál.