- Hirdetés -

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

|

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a Visual Europe Group képviselője.

- A rendezvények esetén gyakran felmerül, hogy nem képesek fenntarthatók lenni, és nem könnyű ezeket az eseményeket valóban zölddé tenni. Mekkora kihívást jelent ez?

- Ez egy komplex kérdéskör. Azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy a fenntarthatóságra ne egy ideálisan elérendő állapotként, hanem egy transzformációs folyamatként gondoljunk. Vannak olyan megoldások, amelyek már most nagyon könynyedén és költséghatékonyan bevezethetők, míg vannak más kihívások, amelyeknek a megoldása még várat magára. Azt gondolom, hogy a legfontosabb maga a szemléletmód elsajátítása, ami lehetővé teszi, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat is megkérdőjelezzünk és megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk. Ez teszi lehetővé, hogy lépésről lépésre átalakítsuk a munkafolyamatainkat.

- A rendezvénytechnika terén hogyan lehet elérni az áramfogyasztás csökkentését? Mire érdemes a legjobban odafigyelni?

- A fenntarthatóság sokkal többről szól, mint az energiahatékonyság. Ha csak erre a részére fókuszálunk, könnyen abba a hibába eshetünk, hogy nem leszünk képesek megkülönböztetni a fenntarthatóságot a büdzséoptimalizációtól. A fenntarthatóságba beletartoznak a rövid ellátási láncok, a körforgásos gazdaság, a környezettudatosság, sőt, manapság már a rendezvények öröksége is fontos szempont, amit ugyancsak érdemes vizsgálni. Az energiahatékonyság pedig csak nagyon sokadik ezen a listán. Egyrészt egyre több rendezvényhelyszínen lehetséges minimális felár ellenében megújuló forrásból származó energiát felhasználni, de a másik, és talán ennél sokkal fontosabb elem, hogy a rendezvénytechnikai eszközök gyártói alapvetően abban érdekeltek, hogy az eszközeik a lehető leghatékonyabbak legyenek, hiszen így lesznek képesek egységnyi energiából a leglátványosabb megoldásokat kínálni. Ez hajtja az iparági innovációt, elég csak összehasonlítani a mai LED-es és lézeres technológiákat a 10-15 évvel ezelőtti analóg megoldásokkal. Nem tudok még egy olyan elemet mondani a rendezvényiparban, amely ennyire élen járna az energiahatékonyságban, Azt gondolom, hogy ezt nagyon fontos tisztázni, mert elég sokan beleesnek

ebbe a hibába.

- Egy fenntartható eseménynél általában mi jelenti a legnagyobb költséget?

- Ezt rendezvénye válogatja, nem lehet erre általános szabályt mondani, hiszen minden eset más és más. Az persze kijelenthető, hogy a nemzetközi események résztvevőinek az utazása nagyon komoly faktor, ezért a következő évtizedekben egész biztos számíthatunk a vasúti közlekedés reneszánszára. Én most épp Salzburgból jövök hazafelé vonattal. Ajtótól ajtóig 5 óra volt az út a budapesti lakásom és a salzburgi konferencia-központ között, ezt az időt pedig egy kényelmes ülésben asztalnál dolgozva, széles sávú internettel és munkával töltöm. Eszem ágában nem lett volna repülni.

- Az elmúlt években eléggé leállt a rendezvénypiac a Covid miatt. Most már újból pörög?

- Ez régiónként változó. Azt mondanám, hogy a Covidon szinte teljesen túl vagyunk, bár még mindig van néhány rendezvény, amit a járvány miatt csúsztattak el, akár több évvel is, de ez a szám elenyésző. Az elmúlt időszakban inkább a háború és az azzal összefüggésben álló energiaválság okozott fejfájást az európai kontinensen, de azt kell mondanom, hogy egyelőre a szakma ezt elég jól reagálta le, és végül nagyobb volt az ijedtség, mint a baj. Nyilván az inflációs környezet ritkán használ a szolgáltatói szektornak, de egyelőre azt látjuk, hogy az ügyfelek elkötelezettek a projektjeik mellett akár extra költségek árán is.

- Mennyire elsődleges a fenntarthatóság a rendezvény megítélése szempontjából?

- Fontos és egyre fontosabb. Ha nincs vendég, nincs rendezvény. Az ő igényeikhez kell alkalmazkodni minden alkalommal. Márpedig a vendégek, és főleg a fiatalabb generáció esetén ez egyre fontosabb témakör. Szóval alapvetően azt gondolom, hogy rossz úton jár, aki szerint ez egy dilemma. Ez nem a jövő, ez már a jelen.

 

Baross Gábor

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...