Mára az Y és Z generáció legnagyobb sztárjai a videós véleményvezérek közül kerülnek ki. Nem is csoda, hiszen a hazai fiatalok 58 százaléka fogyaszt napi szinten online videós tartalmakat a YouTube felületén és követ különböző csatornákat érdeklődési köre alapján. A Telekom Videós Gála keretén belül első alkalommal kerülnek díjazásra a legnépszerűbb hazai YouTuberek kilenc különböző kategóriában.
A Gála a közel 200 partnerrel rendelkező YouTube Hálózat, a Star Network YouTube és social media ügynökség kezdeményezésére kerül megrendezésre 2017. április 22-én, melyben szakmai támogatóként szerepet vállal a Google Magyarország mellett a többi meghatározó piaci szereplő is (BugTV, Special Effects Media , 4Kids Network). Az esemény névadó szponzora a Magyar Telekom.
A Telekom Videós Gálán 9 kategóriában adják át a díjakat: vlog, lifestyle, gaming, humor, utazás, ismertterjesztő, tech, film & utazás & animáció és márkák csatornái.
A díjak odaítélésében a közönség mellett részt vesz hazánk 50 legtöbb követővel rendelkező YouTube tartalomgyártója, továbbá a hazai YouTube hálózatok és Google által delegált videós szakemberek egy csoportja. A Top videósok által kategóriánként kiválasztott 5 jelöltre március 29-től szavazhat majd a közönség és a szakmai zsűri egyaránt. A Gála névadó szponzora, a Magyar Telekom különdíjat ítél majd oda, a legaktívabb közösséggel rendelkező vloggernek.
A nyertesek kilétére a 2017. április 22-én derül fény a Telekom Videós Gála díjátadóján. A rendezvényen a legnagyobb hazai videós tartalomgyártók vesznek részt, míg a közönség este 19:00-től kezdődően egy elő YouTube közvetítésen keresztül csatlakozhat be az eseménybe. A díjak átadása között szórakoztató programokkal és egyedi, eddig máshol nem elérhető videós tartalmakkal találkozhatnak majd a nézők. A díjátadó ceremónia után a sajtó meghívott képviselőinek lehetőségük lesz részt venni egy sajtótájékoztatón, ahol az idei díjazottakkal készíthetnek interjút.
Az esemény célja, hogy elismerjük a hazai YouTube-os tartalomgyártók munkáját, ezáltal is építve ezt a közösséget. Fontosnak tartjuk, hogy a felhasználók szélesebb körben megismerjék az új, feltörekvő csatornákat, amelyre a Telekom Videós Gála remek lehetőséget biztosít. Emellett a médiapiac képviselői, az online marketingben dolgozók is jobban megismerhetik a videós influencerek egyre növekvő ágazatát.